RpR - JAVORNÍK - PINDULA - RADHOŠŤ - RpR

Trasa dlouhá 20-29 km, s převýšením 770-1190 m v Beskydech.

Máme tu pondělí a s ním další článek. Jelikož jsem vám minule dala tip na trasu v Jeseníkách, rozhodla jsem se, že tentokrát zamíříme do Beskyd. A opět si dáme trošku větší dávku kilometrů. Tuto trasu jsem absolvovala dvakrát a musím říct, že je opravdu výživná. Bohužel to bylo vždy v zimě a doufám, že se letos zadaří a vyzkouším ji aspoň jednou bez sněhu. Na této trase absolvujeme nějakých 30 km s převýšením necelých 1 200m. Těšíte se? :-)

Trasa začíná u rožnovského Penny Marketu. Auto můžete nechat zaparkované tam nebo v nějaké okolní uličce, jelikož se supermarket nachází na sídlišti. Od Penny Marketu se vydáme víceméně rovně, po hlavní silnici. Po cestě se projdeme až do Dolních Pasek, místní částí Rožnova pod Radhoštěm, k autobusové zastávce "u trafiky". Kousek před zastávkou narazíte na rozcestník, po kterém se vydáte doprava do lesíku (zelená). Po této trase příjemně stoupáme pořád nahoru, chvílemi je trasa celkem i pozvolná až dorazíme k rozcestníku Zadní Javorník. Tam se napojíme na modrou a po cca 600 m narazíme na další rozcestník - Malý Javorník. Je možné, že na tomto rozcestníku potkáte celkem dost lidí, napojuje se zde totiž zpevněná cesta. Zde se napojíte na červenou a za nějakých 30 minut už uvidíte chatu a rozhlednu Velký Javorník, vstup je zdarma. Na chatě se můžete občerstvit a poté se vydat stejnou cestou zpět k rozcestníku Zadní Javorník. Tady odbočíte po modré do údolí zvaného Pindula, pozor, klesání je dost strmé, určitě pomůžou hole. :-) Od Pinduly půjdeme pořád po modré až na Radhošť, trochu se u toho zapotíte a trochu metrů nastoupáte, ale sem tam si odpočinete na rovince. Na Radhošti si užijete krásné výhledy, pokud máte síly, určitě navštivte kapli a výhledy z ní, případně se ještě projděte až k soše Radegasta (+ 2,5 km). Od kaple se pak vydáte opět stejnou cestou dolů až k rozcestníku Černá hora. Tam už neodbočíte doprava, ale doleva po červené. Trasa vede opět příjemným lesem až na asfaltku, po které se ještě kus projdete až k autu (cca 4,5 km).

Pokud byste si chtěli trasu zkrátit, vynechejte vrcholy Velkého Javorníku a Radhoště, i tak vám to dá krásných 20 km. A jestliže byste chtěli vyrazit jen na Velký Javorník, nechejte auto v Dolních Pasekách a dejte si okruh kolem Kamenárky.

Doufám, že jste vybrali aspoň jednu trasu a užijete si ji stejně jako já. :-)