HORSKÁ VÝZVA BESKYDY HALF

Trasa dlouhá 43 km, s převýšením 2100 m v Beskydech.

S dnešním pondělím vás tu zdravím já, Anet. Od pátku do soboty se v Beskydech konal závod Horská výzva, kde si můžeš vybrat vždy ze tří kategorií - short, half a long. Já si po loňské zkušenosti zvolila opět trasu half, která startuje ráno a jdeš ji přes den. Pokud si chceš dát do těla, tato trasa je opravdu výživná.

Startuje se ve Frenštátě pod Radhoštěm, nahoře u skokanského můstku a vyráží se směr Velký Javorník. Začátek je dost pohodový, první 3 km střídají rovinky, mírné stoupání s mírným klesáním. Po třech kilometrech přichází na řadu známé javornické serpentíny, taky je máte tak rádi? :D Po vystoupání na Velký Javorník se hned odbočuje doleva po červené, kde se dá seběhnout na rozcestí Malého Javorníku. Odtud už po modré, na které tě čekají ještě dva prudké seběhy a jsi na Pindule! :)

Na Pindule jen opatrně přeběhnout hlavní silnici a můžeš se vydat do dalšího výživného stoupání na rozcestí Černé hory. Výstup je opět proložený pár odpočinkovými rovinkami. Na Černě hoře je pramen, kde si v případě nouze můžeš doplnit vodu a hned se dáš doprava po červené na rozcestí Pod chatou Mír. Tento úsek se mi líbil už loni, jsou to dva kilometry z mírného kopce, kde se mi osobně hodně dobře běží. Na rozcestí se vydáš doleva po žluté, do mírného kopce po asfaltce k rozcestí u chaty Mír, kde se hned pokračuje mírně doprava zase na lesní pěšinku, po které doběhneš na asfaltku a míříš skrz Dolní Bečvu. Ta asfaltka je ovšem nekonečnááá..

V Dolní Bečvě se pak musíš tlačit pořád doleva, než narazíš na zelenou a můžeš se vydat na 10 km dlouhou cestu na Pustevny. Po pěti kilometrech se napojíš na zpevněnou cestu, cyklostezku, po které se dáš doprava a po ní po vrstevnici dorazíš na Pustevny, kde se přidáš k průvodu lidí a dáš se doleva po modré. Projdeš kolem sochy Radegasta a pokračuješ dál až k Cyrilovi a Metodějovi na Radhošť. Za kaplí se dáš hned zase dolů po sjezdovce po červené značce než dorazíš na rozcestí Černá hora, kde už jsme dneska jednou byli. :)

A od teď už budeš vědět, co tě čeká až do cíle. Na Černé hoře odbočíš doprava, seběhneš po modré na Pindulu, opět opatrně přejdeš hlavní silnici a vydáš se znovu do kopce po modré a pak červené na Velký Javorník.

Z Javorníku ještě seběhnout po zelené a máš to za sebou! :)

Za ten pocit, když to zvládneš to určitě stojí!